TSO, TSA en NSA

Op de Rosa Boekdrukker kunnen kinderen vier dagen per week tijdens de middagpauze overblijven.

Tussen Schoolse Opvang (TSO)

Tussen de middag is er mogelijkheid voor kinderen om over te blijven bij de TSO.

In Unit 1 blijven de kinderen over met hun eigen stamgroep in hun eigen lokaal. Zij hebben elke dag dezelfde TSO-medewerkers als begeleiding. Bij Unit 2 en Unit 3 kiezen de leerlingen, onder leiding van de groepsleerkracht, elke dag een speelzone. De verschillende zones zijn: buitenspelen, spelletjes spelen, lezen en kleuren/tekenen.

De Rosa Boekdrukker is een gezonde school. De kinderen nemen hun eigen lunch mee en deze bestaat uit boterhammen met broodbeleg, groente en/of fruit en een beker of bidon met water. De TSO-medewerkers zijn vrijwilligers die verschillende cursussen hebben gevolgd en nog volgen om de kinderen zo goed mogelijk te begeleiden. Zij zijn in het bezit van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Er is regelmatig ovrleg tussen de medewerkers en de TSO-coördinatoren en er is waar nodig een overdracht tussen leerkracht en overblijfmedewerkers.

Formulier aanmelding TSO en termijnbetaling TSO

Tussen Schoolse Activiteiten (TSA)

Naast de TSO worden er in drie periodes per jaar Tussen Schoolse Activiteiten georganiseerd. De activiteiten vinden plaats in blokken van ongeveer tien weken en worden door professionals gegeven. Deze activiteiten zijn bedoeld om de kinderen in aanraking te brengen met een zinvolle vrijetijdsbesteding en om hun talenten te ontdekken. Na het eten van hun lunch, kunnen de leerlingen dan bijvoorbeeld meedoen aan dans, circus, kickboksen, balsporten, freerunning, kunstatelier, techniek, muziek en nog veel meer. Elk blok worden er nieuwe activiteiten aangeboden.

Formulier aanbod TSA

Zie hier een impressie van de activiteit Filmclub:

Betaling TSO en TSA

De kosten voor de TSO bedragen €2,00 per dag (vaste dagen) of €2,10 per dag (incidenteel, met strippenkaart). De TSA zijn gratis (er worden dan alleen de TSO kosten betaald). Voor kinderen die normaliter niet overblijven en voor wie de kosten van de TSO een probleem zijn, kan een speciale regeling worden aangevraagd. Van de kosten van de TSO ontvangen de TSO-medewerkers een vergoeding en worden gedeeltelijk de TSA betaald. Er wordt gewerkt met een termijnbetaling. Er is hiervoor een formulier verkrijgbaar bij de administratie. U kunt het formulier ook onderaan deze pagina vinden.

Coördinatie en communicatie

De coördinatie van de TSO is in hangen van Ingrid Rijgersberg en Nadia Babou. U kunt bij hen terecht met uw vragen, opmerkingen en complimenten. De coördinatie van de TSA wordt gedaan door Carla Eefting. U kunt Carla bereiken voor vragen, opmerkingen, suggesties en complimenten via bredeschool@rosaboekdrukker.nl

Naschoolse Activiteiten (NSA)

Na schooltijd is er een mogelijkheid uw kind mee te laten doen bij de activiteiten van verenigingen die bij ons op school een ruimte huren. Zo is er bijvoorbeeld:

• Judo van Judoschool Onaij (maandag)
  • Beweegdiploma van West Beweegt (dinsdag)
  • Turnen van Turnclub YouTurn (dinsdag en vrijdag)
  • Gitaarles en Schoolband van Aslan
  • Freerunning van Xplore Freerunning (woensdag)
  • Capoeira door Flavio (donderdag)

Aanmelding voor deze activiteiten kan via de vereniging. Over het algemeen zijn hier kosten aan verbonden. Er zijn mogelijkheden voor korting als u in het bezit bent van een stadspas. Mocht u hulp willen bij het opgeven of het gebruik van de stadspas dan kunt u terecht bij Marike (gym) of Ahsvin (adminstratie).

Schoolvoetbal

De kinderen uit groep 7 en groep 8 doen elk jaar mee met het Amsterdamse schoolvoetbaltoernooi. In de afgelopen jaren zijn er al veel prijzen gewonnen!